Je vleugels uitslaan doe je bij Bagels & Beans
Bagels & Beans verwelkomt twee nieuwe bagelbazen tot de bagelfamilie: Inte Niesten 27 jaar & Kelly van Heijningen 29 jaar. Wat ons nog extra trots maakt is het feit dat beide nieuwe ondernemers bij Bagels & Beans al vele jaren eerder zijn gestart. Dit laat goed zien hoe je bij Bagels & Beans écht je vleugels kan uitslaan!
Per 1 maart is Bagels & Beans Zoetermeer overgenomen door Kelly van Heijningen. Zij werkt al 10 jaar in de vestiging. Na tussendoor ook uitstapjes te hebben gemaakt en minder in de vestiging te hebben gewerkt om af te studeren en een kantoorbaan te proberen kwam ze tot de conclusie dat Bagels & Beans toch het leukste is om te doen.
En eigenlijk wist ze het altijd al dat dit is wat ze wilde. Dat is nu gelukt, waardoor het stokje dus overgedragen kon worden. Madalena Carlos gaat dus afscheid nemen na 13 jaar Bagels & Beans. Heel erg veel dank voor alle inzet, betrokkenheid, het bouwen aan zo’n mooie vestiging en vrolijkheid.
Tijdens het tekenen heeft de vriend van Kelly deze gave video gemaakt van dit bijzondere moment.
Wat maakt ons onderscheidend?
Bagels & Beans is een franchiseformule die in 25 jaar naar 79 vestigingen is gegroeid, en we kunnen inmiddels wel zeggen dat we onderscheidend zijn in wat we doen. Cathy: “De franchisenemer moet echt achter je concept en filosofie staan én openstaan voor samenwerking. We zijn open en realistisch in het informeren van potentiële franchisenemers en we leren elkaar kennen. We zetten het proces alleen door als er gaandeweg het proces van beide kanten geen twijfel is.”
De meeste horecabedrijven zijn maar weinig onderscheidend. We kennen natuurlijk allemaal de bekende concepten die onderdeel zijn van grote, vaak internationaal opererende, concerns. Waar je als gast meer onderdeel bent van een gladde, geraffineerde marketingmachine dan dat je oprechte persoonlijke aandacht krijgt. Kleine horecabedrijven zijn daarentegen sterker op de gast als individu gesteld, maar zij missen vaak het professionalisme dat wij met Bagels & Beans aan willen bieden.
Wij hebben veel nagedacht over ons onderscheidend vermogen binnen het aanbod van de diverse formules en zijn ervan overtuigd dat een herkenbare en onweerstaanbare gastvrije persoonlijkheid, gedreven door onze kernwaarden, het belangrijkste verschil maakt. Deze denkwijze noemen we AntiKudde® en ContraMassa®.
Bagels & Beans gaat in de eerste plaats over jezelf goed voelen. Wij geloven sterk in persoonlijke aandacht die zich niet beperkt tot service alleen, maar zich ook vertaalt in de manier waarop onze vestigingen zijn gepland (routing), de manier waarop onze gasten van hun koffie en de bagels genieten (uitstraling, presentatie en sfeer) en de kwaliteit van de producten op zichzelf.
Investeren in de relatie
We geloven in de kracht van open communicatie en gelijkwaardigheid. Cathy: “Om je formule te laten slagen moet je investeren in je relatie met de franchisenemers. Je hebt een gezamenlijk belang en hebt elkaar echt nodig. Alleen als die samenwerking goed lukt, heb je de meerwaarde van franchise.”
Veel elementen liggen bij ons vast in de franchiseformule. Zo bepalen we de huisstijl, inkoop, landelijke marketing en menukaart. Cathy: “We hebben uniformiteit nodig om ons concept te laten slagen. Maar ik zeg altijd: we zijn hard in de regels en zacht in de relatie.” De samenwerking tussen ons en onze franchisenemers rust op 3 pijlers:
- Commercieel succes: Kan de franchiseondernemer een goede boterham verdienen?
- Tevredenheid: De tevredenheid van franchisenemers straalt af op alles, ook op klanten en personeel.
- Uniformiteit: Wordt de formule goed uitgedragen? “Dit is niet alleen belangrijk voor ons, maar ook voor de andere franchisenemers. Een gast die een slechte ervaring heeft in een zaak loopt niet snel bij een andere vestiging binnen.”
Bekijk hieronder de video waarin meerdere bagelbazen hun ervaring met je delen.
Heb jij het ook in je om bagelbaas te worden? We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek. Ga naar bagelpower.nl voor meer informatie!